3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Ferrari Monza SP1 i SP2 – wskrzeszenie ikon lat 50-tych

Ferrari po ostatniej niezapowiedzianej premierze Pisty Spider, wyskakuje teraz z czymś nowym, jeszcze bardziej ekscytującym, próbują ty samym wskrzesić ikony lat 50-tych. Ku uciesze wielu powstanie specjalna limitowana seria samochodów z nowego segmentu Ferrari, nazwanego „Icona”, która ma łączyć historyczne piękno samochodu wyścigowego z najnowszą technologią dostępną w dzisiejszych czasach.

Premiera Ferrari Monza SP1 SP2, blog o motoryzacji

Monza SP1 i SP2 nawiązują do modeli 166MM oraz do 750 Monza i 860 Monza. Były one zaprojektowane tylko po to, aby wygrywać, będąc jednocześnie jednymi z tych, które zbudowały legendę Ferrari, a ich bezkompromisowe konstrukcje zapewniły marce w tamtych latach wiele zwycięstw w tamtych latach. Pierwszym modelem nazwanym Monza była 750-tka, która swoją nazwę zawdzięcza zwycięstwu w wyścigu na torze Monza, i to już podczas pierwszych zawodów.

Premiera Ferrari Monza SP1 Premiera Ferrari Monza SP2

Główną różnicą miedzy oboma modelami jest ilość miejsc, SP1 jest jednomiejscowy, a SP2 dwu.  Po za zmianami wynikającymi z dołożenia drugiego siedzenia, oba modele są identyczne. Jak przystało na dzisiejsze standardy, są wykonane z karbonu.  Cechą wyjątkową jest to, że nie posiadają zderzaków, a ich konstrukcja oparta jest na maksymalnie opływowej monolitycznej formie.  Kolejnym wyjątkowym elementem są małe drzwi, które umiejscowione są tylko w górnej części nadwozia i unoszą się do góry. Oczywiście nie znajdziemy bagażnika, który mógłby psuć czystość formy, a maska unosi się, jako całość przedniej części nadwozia.

Premiera Ferrari Monza SP1 wnętrzePremiera Ferrari Monza SP2 wnętrze

Tak jak i nadwozie, tak i wnętrze zostało wykonane w większości z karbonu. Dzięki odchudzeniu oba model Monza SP1 może poszczycić się wyjątkowym stosunkiem masy do mocy, najlepszym wśród tego typu konstrukcji (1,65 KM/kg). Dwumiejscowa wersja jest cięższa o 20kg. Silnik, jaki znalazł się pod nadwoziem to 6,5 litrowa wolnossąca jednostka V12, znana z modelu Superfast, tutaj jeszcze delikatnie wzmocniona.  Napęd oczywiście, jak to miało miejsce w pierwowzorach przenoszony jest tylko na tylną oś.

DANE TECHNICZNE:

  • Rodzaj: benzyna wolnossąca
  • Pojemność: 6496 cm3 V12
  • Moc: 810 KM @ 8500 obr./min.
  • Moment: 719 NM @ 7000 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: >300 km/h
  • 0-100 km/h: 2,9 s.
  • 0-200 km/h: 7,9 s.
  • 100-0 km/h: <32 m.
  • Skrzynia: F1 dwu-sprzęgłowa 7 biegowa
  • Napęd: RWD
  • Waga: 1500 kg (SP1), 1520 (SP2)

Ferrari Monza SP1 - premiera na stronie motoryzacyjnej Ferrari Monza SP2 - premiera

Efektem prac inżynierów Ferrari jest stworzenie samochodów dających odczucia prędkości rodem z Formuły 1.  Chyba ciężko byłoby znaleźć samochód dający większą wolność niż Monza SP1. Niestety ten model jak i SP2 będzie mocno limitowany i trafi tylko w ręce najlepszych klientów – kolekcjonerów.

Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: materiały prasowe Ferrari

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

Ferrari Monza SP1 premiera
Ferrari Monza SP2 premiera

Ferrari Monza SP1 premiera
Ferrari Monza SP2 premiera

Ferrari Monza SP1 premiera
Ferrari Monza SP1 premiera

Ferrari Monza SP1 premiera
Ferrari Monza SP2 premiera

18 września 2018 Adam Szprot

Post navigation

Sbarro Espace GT1 V8 7.4 – unikalny super-samochód → ← Forza Italia 2018 – jedyny tego typu festiwal włoskich samochodów!

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Copyright by AUTHORITY