Nowy 750S to najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren, jednak czy spełni oczekiwania swoich fanów? McLaren od zawsze był wyznacznikiem dobrego supersamochodu, dlatego nie ma co się dziwić, że ich najnowszy model, 750S, jest lepszy w prawie każdym aspekcie od swoich poprzedników, w szczególności 720S. Nowy McLaren jest lżejszy, silniejszy, szybszy i bardziej zaawansowany. Napęd na tylne koła oraz mocne V8 sprawia, że przy okazji innowacyjnych rozwiązań wynosi najlepsze cechy ze sprawdzonych modeli marki.
Skorupowa konstrukcja z włókna węglowego jest podstawą niskiej masy pojazdu – 750S jest lżejszy od 720S o 30 kg i jego sucha masa wynosi zaledwie 1277 kg, czyli o 193 kg mniej niż jego najbliższy konkurent! Dodatkowo już standardowe włókno węglowe nadaje samochodowi fajny, sportowy wygląd.
Podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V8 4,0 l wytwarza 750 KM i 800 Nm; pozwalając na przyśpieszenie w 2,8 sekund do setki. 0-200 km/h osiąga w 7,2 sekundy, o 0,1 sekundę szybciej od swojej najbliższej konkurencji. 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów ze zmienionymi przełożeniami optymalizuje przyspieszenie samochodu, a zwiększona siła docisku oraz lepsza równowaga aerodynamiczna pozwala na przyjemną jazdę w dużych prędkościach.
7-biegowa automatyczna skrzynia biegów ze zmienionymi przełożeniami optymalizuje przyspieszenie samochodu, a zwiększona siła docisku oraz lepsza równowaga aerodynamiczna pozwala na przyjemną jazdę w dużych prędkościach. Jednak nie tylko osiągi dają komfortową jazdę w McLarenie 750S.
Nowe wnętrze jest jeszcze bardziej ukierunkowane na kierowcę i wyznacza nowe standardy obsługi wyświetlaczy i elementów sterujących. Nowy zorientowany na kierowcę wyświetlacz został otoczony przełącznikami kołyskowymi. Redukcja masy i nowe technologie to motyw przewodni nowego McLarena. Wyścigowe fotele pokryte włóknem węglowym, lżejsze koła, wszędzie, gdzie to tylko możliwe, wykorzystano kompozyty i włókna węglowe. Nieważnie, czy w środku czy na zewnątrz samochodu.
Wracając jednak do wnętrza, McLaren 750S łączy innowacyjną technologię z wyjątkowymi materiałami, ale co najważniejsze, jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. Nowe wyświetlacze – zarówno informacyjne, jak i przyrządy, z wyświetlaczem zamontowanym na kolumnie kierownicy i poruszającym się wraz z nią, to pierwsze elementy, które przykuwają wzrok. Ten zorientowany na kierowcę wyświetlacz jest zamontowany w skrzynce z elementami sterującymi do wyboru trybów układu napędowego i prowadzenia, które znajdują się po obu stronach, co oznacza, że kierowca może bez wysiłku przechodzić między trybami Komfort.
McLaren 750S zapewnia prawie 360 stopni widoczności, co korzystnie wpływa na rozproszenie naturalnego światła w kabinie. Wyraźne, nowe, konfigurowalne oświetlenie Ambiente podkreśla detale kabiny w nocy, a w wersji coupe silnik V8 jest widoczny z wnętrza kabiny przez podwójnie oszklony panel umieszczony na tylnej półce bagażowej, odsłaniając górną część układu napędowego za kierownicą.
Dane techniczne:
- Rodzaj: podwójnie doładowany V8
- Nazwa: M840T engine, 4.0-litre twin-turbo V8,
- Pojemność: 3,994 cc
- Moc silnika spalinowego: 750 KM @ 7500 obr./min.
- Moment silnika spalinowego: 800 Nm @ 5500 obr./min.
- Prędkość maksymalna: 332 km/h
- 0-100 km/h: 2,8 sek.
- 0-200 km/h: 7,2 sek.
- 1/4 mili: 10,3 sek.
- 200-0 km/h: 113 m.
- 100-0 km/h: 30m
- Skrzynia: automatyczna 7-biegowa, 7 Speed SSG. Comfort, Sport and Track modes
- Napęd: Longitudinal mid-engined, RWD
- Waga (na sucho): 1326 kg
- Wymiary (dł. x sz. x wy.): 4569mm x 1930(bez lusterek)mm x 1196mm
Nowy McLaren 750S definitywnie jest ogólnie lepszym, relatywnie szybszym, i co dla mnie ważniejsze, piękniejszym i bardziej komfortowym samochodem od nie tylko swoich poprzedników, lecz również od swojej konkurencji.
Autor: Tomasz Neuberg
Zdjęcia: McLaren