3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Ferrari 488 Spider – premiera

Ferrari początkiem marca na salonie w Genewie zaprezentowało następcę jednego ze swoich najbardziej udanych modeli, którym była Italia. Pół roku później na targach we Frankfurcie we wrześniu została zaprezentowana wersja Spider. Co ciekawe w Ferrari modele otwarte nazywają się Spider a w Lamborghini Spyder. O zamkniętej wersji można poczytać tutaj: Premiera Ferrari 488 GTB

Premiera Ferrari 488 Spider

Jak zwykle premiery Ferrari budziły wielkie zainteresowanie i skrajne emocje, wielu ledwo wytrzymywało do odsłonięcia płachty, wielu bało się, że coś zostanie zepsute a oczekiwanie niezaspokojone. Na szczęście nic takiego nie miało miejsca, no może po za małym wyjątkiem. Ferrari chcąc wyróżnić ten model posunęło się o jeden krok za daleko i zaprezentowało go w pięknym niebieskim kolorze, niestety jak wielu innych podczas tych targów. I tak jak w przypadku wersji „zwykłej” ta jest łudząco podobna do Italii Spider i wygląda jak zwykły face lifting. Ale czy taki ideał warto poprawiać?

Premiera Ferrari 488 Spider

W wyglądzie Ferrari coraz ciężej jest cokolwiek jeszcze poprawić, w przypadku Ferrari 488 Spider tak naprawdę znalazłem tylko jedną rzecz, którą mogliby udoskonalić, to możliwość zakupu wersji ze szklanym bagażnikiem pokazującym to, co najważniejsze w tym samochodzie, tak jak to ma miejsce w coupe. Jak dla mnie mogliby ukryć karoserię, ale silnik powinni dać na widoku.

Premiera Ferrari 488 Spider

Ferrari 488 Spider budzi dreszczyk nie swoim wyglądem, lecz tym, co ten wygląd zwiastuje, a zwiastuje wiele!
Mała dawka danych:
Silnik: 3,9l. V8 90° biturbo
Moc: 670KM @ 8000 obrotów
Moment: 760NM @ 6750 obrotów
Prędkość maksymalna: 327 km/h
0-100 km/h: 3s.
0-200 km/h 8,7s.
0-400m 10,55s.
0-1000m 18,9s.
Skrzynia: 7 biegowa automatyczna F1 dwu-sprzęgłowa
Napęd: 4×4
Waga: 1420 kg (na sucho)
Spalanie: średnio 11,4 (jak nie używamy i stoi w garażu, tzw. zbędne dane)

Premiera Ferrari 488 Spider

W nowym Ferrari 488 Spider siedzi się mocno sportowo i nawet trochę spartańsko, oczywiście deska jest trochę szałem stylistycznym, lecz w gruncie rzeczy nic tam nie ma, a wszystko co ważne jest tylko przed kierowcą. Osobiście bardziej podobają mi się deski w Lamborghini i tam czuję nawet na postoju, za co zastawiliśmy rodzinę. Na szczęście jak już ruszymy niczego więcej nam w środku nie potrzeba.

Premiera Ferrari 488 Spider Premiera Ferrari 488 Spider

W porównaniu do wersji ze sztywnym dachem, wersja Spider przytyła o 50 kg, natomiast w stosunku do swojego poprzednika schudła o 10kg. Co ciekawe Ferrari szczyci się tym, że wersja otwarta niczym nie ustępuje sztywnością w stosunku do coupe i jest sztywniejsza od poprzednika 458 Italia w wersji coupe, interesujące. Na torze Fiorano – gdzie Ferrari testuje swoje samochody 488 GTB osiągnęło czas 1:23 sekundy stając się trzecim najszybszym Ferrari tam testowanym, ciekawe jak wypada w tej konkurencji wersja Spider? Co więcej, 488 GTB Spider jest najszybszym seryjnie produkowanym Ferrari w historii.

Premiera Ferrari 488 Spider

Ciekawostką jest regulacja tylnej szyby w 3 pozycjach, tak abyśmy mogli zadecydować ile wiatru ma być w naszych włosach. Dach otwiera się 14 sekund. Obie wersje robią identyczne wrażenie na drodze, gdyż tak naprawdę różnią się tylko dość małym dachem, nawet rozłożenie mas udało się zostawić w identycznym stosunku, odpowiednio 41,5% przód i 58,5% tył. Ciekawe, co jak co ale nad tym Ferrari mogłoby jeszcze popracować.

Premiera Ferrari 488 Spider

Porównując dwóch konkurentów w otwartych wersjach zaprezentowanych na zimę (wow) można wysunąć jeden wniosek. Lamborghini, mimo, że trochę zawiodło, jeśli chodzi o wygląd nadal w tej konkurencji wygrywa, choć minimalnie. Za to zyskuje w konkurencji odczucia siedzenia w środku. Natomiast w rywalizacji na suche dane techniczne Ferrari 488 Spider jest znacznie z przodu. Ja wybieram Lamborghini Huracana Spyder, ale nie ma się co martwić, każdy wybór będzie słuszny. Gdy wybieramy między tymi dwoma, nigdy nie będziemy żałować swojego wyboru.

Premiera Ferrari 488 SpiderPremiera Ferrari 488 Spider Premiera Ferrari 488 Spider Premiera Ferrari 488 Spider

9 grudnia 2015 Adam Szprot

Post navigation

Lamborghini Huracan LP610-4 → ← Lamborghini Huracan Spyder – premiera

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY