3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

McLaren 720S Spider – moja chwila szaleństwa

Jakiś czas temu miałem okazję odwiedzić salon McLaren Warszawa. Aby odpowiednio napisać o tym niesamowitym miejscu, musiałem poczuć na własnej skórze ducha marki. Artykuł znajdziecie tu.

McLaren 720 S - McLaren Warszawa

Dzięki uprzejmości właścicieli salonu, miałem przyjemność spędzić z 720S Spider blisko godzinę, i cóż to była za godzina! Samo otwieranie drzwi jest już czymś nietypowym. Duże, podnoszone do góry, raczej niezbyt praktyczne na parkingu, ale o dziwo dające całkiem sporą przestrzeń do wsiadania i wysiadania. Oczywiście jak, na auto tej klasy siedzimy bardzo nisko. Zaskakująca na pewno jest ilość miejsca w środku. Jeżeli wydaje Wam się, że auto tej klasy, musi być ciasne i niewygodne to zapomnijcie o tym od razu. Przestrzeń za kierownicą, jak i na miejscu pasażera może zawstydzić niektóre osobówki. Naprawdę można się wygodnie rozsiąść i nie czuć się przytłoczonym.

McLaren 720 S - McLaren Warszawa

Wnętrze jest dość minimalistyczne, proste, co osobiście mi się bardzo podoba. Nie znajdziemy tu nic zbędnego. Zaznajomienie się z autem zajmuje nam kilka minut. Wszystko dzięki przeniesieniu dużej części funkcji na ekran w środkowej konsoli. Poza ekranem znajdziemy pokrętła od trybów jazdy, oddzielny dla zawieszenia, oddzielny od układu napędowego, przyciski do zmiany biegów, oraz przycisk odpowiedzialny za składanie i opuszczanie dachu. Tutaj zatrzymam się na chwilę. Po pierwsze dach w 720S możemy rozłożyć i złożyć jadąc do 50 km/h, cała operacja zajmuje 11 sekund, jest to najszybszy mechanizm na rynku. Po drugie, jest to dach panoramiczny, wykonany z fotochromatycznego szkła, z opcją zaciemnienia, za pomocą jednego przycisku. Po trzecie, w momencie, kiedy mamy założony dach, przestrzeń, którą zajmuje w czasie złożenia jest pusta. McLaren to wykorzystał i jeśli chcemy, może ona nam posłużyć, jako duży schowek.

McLaren 720 S - McLaren Warszawa

Jak to jeździ? Pierwsze, co przychodzi na myśl to… szybko, niesamowicie szybko. Przy mocnym wciśnięciu gazu nawet ciężko powiedzieć o rozpędzaniu. Po prostu wciskamy pedał i od razu jedziemy ponad sto kilometrów na godzinę. Kierowca, który nie ma doświadczenia z autami z tej półki, będzie w szoku. Z tym, że auto jedzie dalej, a wszystko się zmienia w ułamku sekund. Jednak, kiedy ochłoniemy, uspokoimy się, 720S jest autem bardzo cywilizowanym. Okej, wiadomo, wciąż siedzimy najniżej w otoczeniu innych pojazdów. Ale poza tym, zawieszenie w trybie Comfort, cudownie wybiera dziury i nierówności. Skrzynia dobiera biegi idealnie, a silnik nie jest zbyt głośny. W sam raz na spokojne weekendowe przejażdżki. Chociaż, jak teraz o tym myślę, jeżeli nie potrzebuje 4 miejsc, to 720S będzie w sam raz, na co dzień, przynajmniej dla mnie.

McLaren 720 S - McLaren Warszawa

DANE TECHNICZNE:

  • Rodzaj: benzyna twin-turbo
  • Nazwa: M840T
  • Pojemność: 4,0l V8
  • Moc: 720 KM @ 7000 obr./min.
  • Moment: 770 Nm @ 5500 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 341 km/h
  • 0-100 km/h: 2,9 s.
  • 0-200 km/h: 7,9 s.
  • 0-300 km/h: 21,6 s.
  • 100-0 km/h: 30,3 m.
  • 200-0 km/h: 118 m.
  • Skrzynia: dwu-sprzęgłowa 7 biegowa
  • Napęd: RWD
  • Waga: 1371 kg netto (42% przód, 58% tył)

Chcesz poczytać więcej o McLarenie 720S, zapraszam do kompleksowego artykuły z premiery.

Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Jan Kulczyński, Adam Szprot

McLaren 720S
McLaren 720S

McLaren 720S
McLaren 720S

McLaren 720S
McLaren 720S

McLaren 720S
McLaren 720S

McLaren 720S
McLaren 720S

McLaren 720S
McLaren 720S

13 lutego 2020 Jan Kulczyński

Post navigation

Aston Martin Vantage Roadster – wersja stworzona do czystej przyjemności → ← SSC Tuatara – w końcu jest, oto kolejny rywal Bugatti!

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY