3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Aston Martin Vantage Roadster – wersja stworzona do czystej przyjemności

Aston Martin jest to marka legenda kojarzona głównie z dość sławnym brytyjskim agentem, produkująca modele eleganckie, nietuzinkowe i na tyle charakterystyczne, że nie sposób pomylić ich z jakąkolwiek inną marką. Osobiście żałuje, że tak rzadko mam okazję zobaczyć cokolwiek z ich stajni na ulicy. Być może zmieni się to za sprawą modelu DBX, a być może za sprawą ich nowego dzieła, Vantage Roadster.

Aston Martin Vantage Roadster

Nowy produkt marki z Gaydon, został oparty o najmniejszy i najbardziej sportowy model Astona, Vantage. I jak sama nazwa wskazuje będzie to wersja ze zdejmowanym dachem. Sam jestem wielkim fanem „baby Astona”. Jest on kompletną rewolucją stylistyczną dla tej marki, która słynie z zachowawczych i eleganckich projektów. Vantage charakteryzuje się bardzo nowoczesnym designem, odrobinę agresywniejszym. Pierwsze modele wzbudziły nie małą kontrowersję, jednak jest to projekt bardzo uniwersalny. Można skonfigurować je jako auto eleganckie lub bardzo krzykliwe i rzucające się w oczy. Jednak do tej pory ten model dostępne było tylko ze stałym dachem. Ogólnie w gamie marki do tej pory był tylko jeden roadster, oparty na cudownym DB11. DB11 to jednak dojrzałe dorosłe auto w porównaniu do Vantage i moim zdaniem skierowane do innego klienta.

Aston Martin Vantage Roadster

Ale przejdźmy do konkretów. Po pierwsze silnik. Mamy tu 4 litrowe, podwójnie doładowane V8 zaprojektowane przez AMG, o oznaczeniu M177. To samo co w AMG GT i w standardowym Vantage. Generuje ono 517 KM i 685 Nm. Silnik obsługiwany jest przez ośmiobiegową skrzynie ZF. Taki zestaw rozpędza auto do pierwszej setki w ok 3.7 sekundy i pozwala rozwinąć 190 mil na godzinę, czyli jakieś 305-306 km/h. Przyśpiesza gorzej od wersji z twardym dachem o 0.1 sekundy i potrafi jechać o 5 mil na godzinę wolniej. Co jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo masa Roadstera w porównaniu do Coupe jest wyższa jedynie o 60 kg.

Aston Martin Vantage Roadster

Dane Techniczne:

  • Silnik: 0 l V8 Twin Turbo
  • Moc: 517 KM
  • Moment: 685 Nm
  • 0-96 km/h: 7
  • Prędkość maksymalna: 305 km/h
  • Napęd: RWD
  • Skrzynia: 8-biegowa ZF

Aston Martin Vantage Roadster

Takie osiągi z pewnością zrobią wrażenie na każdym kto będzie miał przyjemność przejechać się tym autem. Wrażenie również robi, system zamykania i otwierania dachu. Tkaninowy dach jesteśmy w stanie złożyć w 6.7 sekund, a rozłożyć w 6.8, co jest najszybszym wynikiem na rynku! Dodatkowo dachem możemy operować do prędkości 50 km/h.

Aston Martin Vantage Roadster

Zamówienia można składać już, a pierwsze dostawy podobno mają się odbyć w drugim kwartale 2020 roku. Cena zaczyna się od 126 950 GBP, co w przybliżeniu oznacza 650.000 PLN. Drogo, ale dla porównania 911 S Cabriolet zaczyna się od 664 000 PLN, który jest chyba największym konkurentem dla Vantage Roadstera. Do tej pory 911 wygrywało z Vantage, jeżeli chodzi o sprzedaż na Polskim rynku. Mam nadzieję że w przypadku wersji bez dachu Aston Martin pokona konkurenta ze Stuttgartu i będzie nam dane częściej spotykać brytyjską markę na ulicy.

Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Aston Martin Lagonda

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster

Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster

Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster

Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster

18 lutego 2020 Jan Kulczyński

Post navigation

Peugeot 508 GT PureTech 225 – niewiarygodny powiew świeżości w klasie średniej → ← McLaren 720S Spider – moja chwila szaleństwa

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Copyright by AUTHORITY