Znasz rodzinę modeli LT w gammie McLarena? Podejrzewam, że każdy fan motoryzacji zna. W końcu 600LT czy, 675LT zarówno Spider jak i Coupe, to jedne z najbardziej pożądanych aut na rynku. Do tej charakteryzującej się bezkompromisowymi osiągami dołączył nowy model. Przed państwem 765LT!
765LT został oparty na bazie 720S. I to w sumie tyle, gdyż są to skrajnie inne auta. 720S jest superautem, który dzięki wysokiej jakości wykończenia, widoczności oraz wygodzie może nam służyć za auto do codziennej jazdy. Wątpię żeby ktokolwiek wykorzystywał tak 765LT. Przede wszystkim z auta wyleciała klima i audio, lekkie fotele wstawiono z Senny, brak jest dywaników, przez co w środku można podziwiać karbonową podłogę. Ale auto nie schudło tylko przez pozbycie się komfortu, pomogło w tym zarówno zastosowanie nowego tytanowego układu wydechowego oraz cieńszych szyb. Wszystkie zabiegi sprawiły, że auto schudło 80 kg, najnowszy model LT legitymuje się masą 1229kg.
Z zewnątrz mamy zmodyfikowany przedni splitter, przedni zderzak, przednia podłoga, boczne spojlery progowe, tylny zderzak, tylny dyfuzor i większy aktywny spoiler „Longtail”, który charakteryzuje się o 20% większą powierzchnią względem 720s. Wszystko elementy są oczywiście z włókna węglowego. który charakteryzuje się o 20% większą powierzchnią względem 720S.
Wzmocniona została również dynamika podwozia z McLaren Super Series dzięki dedykowanym LT sprężynom i amortyzatorom oraz zwiększonemu rozstaw kół przednich, obniżonemu prześwitowi z przodu oraz unikalnemu oprogramowaniu dla supernowoczesnego sterowanego procesorem hydraulicznego zawieszenia Proactive Chassis Control II. Auto porusza się 10-szprychowe ultralekkich kutych felgach z tytanowymi śrubami oraz dedykowanymi oponami rodem z toru Pirelli P Zero™ Trofeo R w standardzie. We wnętrzu kryją się karbonowo-ceramiczne tarcze, zaciski hamulcowe z McLarena Senny oraz inspirowane F1, zintegrowane kanały chłodzenia.
Wiemy już, że jest lżejszy, i że aerodynamika została przeprojektowana, ale czy coś zmieniło się w mechanice? A i owszem. Do 765LT trafiła zmodyfikowana skrzynia biegów, która zmienia biegi o 15% szybciej niż, jej pierwotna wersja w 720S. Do tego wzrosła też moc i moment obrotowy. Wynoszą one, odpowiednio, 765 KM oraz 800 Nm. Wyższa moc oraz modyfikacje skrzyni biegów pozwoliły skrócić przyśpieszenia. 0-100 w 2.8s, 0-200 w 7.2s.
- Pojemność: 3994 ccm3 V8 M840T
- Moc: 765 KM @ 7500 obr./min.
- Moment: 800 Nm @ 500 obr. /min.
- Prędkość maksymalna: 330 km/h
- 0-100 km/h: 2,8 s.
- 0-200 km/h: 7,2 s.
- 100-0 km/h: 29,5 m
- 200-0 km/h: 110 m.
- ¼ mili – < 10s.
- Skrzynia: 7 biegowa SSG
- Napęd: RWD
- Waga: 1229 kg (na sucho)
765LT, robi na mnie niesamowite wrażenie i na pewno namiesza bardzo w świecie torowych hypercarów. Produkcja została ograniczona do 765 sztuk na świecie, więc jeżeli masz ochotę na najnowsze auto z logo LT musisz się śpieszyć.
Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Mclaren Automotive