Bentley, legendarna brytyjska marka, która szczyci się produkcją aut bezkompromisowych. Luksus, niesamowite osiągi, oraz najlepsze materiały, to wyróżniki Bentleya, a doskonałym tego przykładem jest Flying Spur.
Bardziej dojrzały brat
Pierwszy Flying Spur powstał, jako bliźniaczy model do Continetala w 2005 roku. I tak zostało do tej pory. Oba modele są ze sobą mocno spokrewnione, choć różnią się charakterem. To, co wyróżnia model Flying Spur, to klasyczna, charakterystyczna dla najlepszych limuzyn smukła linia, wygląda on znacznie dojrzalej niż Continental.
Auto wygląda dostojnie i bogato, chociaż w przeciwieństwie do innych aut luksusowych, Flying Spur nie zatracił w sobie pewnej, sportowej lekkości. Jego budowa jest niezwykle uniwersalna, idealna dla tych, którzy chcą auta reprezentacyjnego, ale też dla tych, którzy potrzebują dużej limuzyny „na sportowo”.
Dla oligarchy
Podobnie wygląda sprawa w środku. Bentley postarał się żeby najnowszy Flying Spur mógł zostać skonfigurowany, zarówno dla tych, którzy chcą pławić się w luksusie, przemierzając kilometry w absolutnym komforcie na tylnej kanapie, oraz dla tych, którzy kochają nade wszystko prowadzić auta. Ci pierwsi docenią niezależne fotele z tyłu, przypominające te, w których siadała arystokracja, z tym, że w Bentleyu mogą być wyposażone w masaż, wentylację i grzanie. Spodoba im się to, że z tyłu znajdzie się miejsce na ekrany zapewniające rozrywkę, rozkładane stoliki na komputer czy książki. Wszystko to sprawia, że odetniesz się od świata, a wspaniale wybierające nierówności zawieszenie da ci poczucie, że lewitujesz nad drogą.
Dla takich osób idealnym wyborem będzie pod maską silnik W12 generujący ponad 600 KM i 900 Nm momentu osiągany już przy 1350 RPM. Duży moment obrotowy i wysoka kultura pracy, oraz co najważniejsze, odpowiednia ilość cylindrów, sprawi, że dojedziesz na spotkanie wypoczęty i w świetnym nastroju a przy okazji będziesz mógł chwalić się, co twój Bentley ma pod maską. Pochwalić będziesz mógł również osiągami, 0-100 km/h w 3.7s i prędkość maksymalna 333 km/h, zrobią na każdym wrażenie.
Dla kierowcy
Natomiast, jeżeli bardziej niż tylna kanapa, interesuje cię fotel kierowcy zainteresuj się wariantem V8 pod maską. 100 kg lżejszy silnik o podobnych parametrach pracy, sprawia, że auto prowadzi się pewniej, rozkład masy jest lepszy i nie traci nic z mocarności W12. 542 KM 770 Nm i 0-100 w 4.1s, to wyniki bardziej niż zadowalające. Do tego zawieszenie, pomimo, że jest w stanie chłonąć nierówności, dzięki adaptacyjnym amortyzatorom, może zmienić Fyling Spura w niezwykle precyzyjne narzędzie, które sprawi wiele radości na bocznych, czy też górskich drogach.
Za przeniesienie napędu zarówno w W12, jak i w V8, odpowiada 8-biegowa skrzynia dostarczana przez firmę ZF. Cała moc i moment napędza 4 koła, pomaga mu w tym system All-Wheel Drive, który w zależności od potrzeb w ułamkach sekundy jest w stanie przekazać moment pomiędzy osiami, w tym nawet 100 proc. na tylne koła oraz dodatkowo między tymi, kołami, co znacznie poprawia prowadzenie.
Dane techniczne:
- Pojemność: 6000 ccm3 W12 / 4000 ccm3 V8
- Moc: 600 KM / 542 KM
- Moment: 900 Nm / 770 Nm
- 0-100 km/h: 3.7s / 4.1s
- Prędkość maksymalna: 333 km/h / 318 km/h
- Skrzynia: 8 biegowa ZF / 8 biegowa ZF
- Napęd: AWD / AWD
- Masa: 2437 kg / 2337 kg
Niezależnie od twojego wyboru, czy będzie to W12 czy V8. Bentley Flying Spur odwdzięczy się najwyższą jakością materiałów, świetnymi wrażeniami z jazdy, i co najważniejsze, będziesz mógł dumnie mówić, że masz Bentleya!
Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Bentley