Oto pierwszy Mega GT z 4 pełnowymiarowymi miejscami. Najwyższa wydajność należy do świata dwumiejscowego z bardzo ograniczoną przestrzenią bagażową – do tej pory. Gemera to pierwszy na świecie Mega-GT i pierwszy czteromiejscowy Koenigsegg. Gemera łączy w sobie ekscytujące osiągi dwumiejscowego megacaru z silnikiem z praktycznymi cechami czteromiejscowego samochodu z większą przestrzenią bagażową – co oznacza, że doświadczenie Koenigsegg można teraz dzielić z rodziną i przyjaciółmi.
Aby wejść do środka i siąść na tylnich fotelach nie ma potrzeby przesuwania ani pochylania przednich siedzeń. Jest to możliwe dzięki zautomatyzowanym drzwiom obrotowym Koenigsegg (KATSAD), które otwierają całe wnętrze bez zasłaniania słupków B. KATSAD potrzebuje bardzo mało miejsca, aby otworzyć drzwi, umożliwia łatwy dostęp, nawet, gdy jest zaparkowany z ograniczoną przestrzenią wokół. System drzwi bez słupków Gemery w połączeniu z KATSAD tworzy zupełnie nowy typ czteromiejscowego megacaru – takiego, który nie obniża komfortu nikogo i traktuje wszystkich czterech pasażerów z równym szacunkiem – również podczas wsiadania i wysiadania samochód.
Nowo opracowany silnik Tiny Friendly Giant (TFG) jest połączony ze sprawdzonym i opatentowanym zelektryfikowanym Koenigsegg Direct Drive (KDD), który jako pierwszy wprowadziła na rynek Regera – połączenie zapewniające najwyższą reakcję od zatrzymania do prędkości maksymalnej w postaci bezpośredniego napędu na jednym biegu. Rezultatem jest łączna moc 1700 KM i 3500 Nm momentu obrotowego. Gemera jest wyposażona w małą baterię 800 V, która pozwala na przejechanie do 50 km w trybie tylko EV i dodatkowe 950 km w prędkości przelotowej po autostradzie w trybie hybrydowym, zanim zajdzie potrzeba tankowania – w sumie dając zasięg 1000 km.
KDD (Koenigsegg Direct Drive) zmniejsza straty w układzie napędowym w porównaniu do tradycyjnych skrzyń biegów lub przekładni bezstopniowej o 3-5%, ponieważ nie ma przekładni podwyższającej ani obniżającej działającej szeregowo z przekładnią główną – wystarczy bezpośrednia moc z silnika na koła z zablokowaną hydraCoup przekształcającą moment obrotowy. Moment obrotowy ma kluczowe znaczenie, szczególnie przy przyspieszaniu do ekstremalnych prędkości na jednym biegu. W Gemerze ułatwia to hydraCoup z konwersją momentu obrotowego – przekształca łączny 1100 Nm pochodzący z TFG i przedniego silnika elektrycznego, aby prawie podwoić swój moment obrotowy do 3000 obr. / min. Właśnie dlatego Gemera ma moment obrotowy 3500 Nm od momentu zatrzymania i dlatego może przyspieszyć od 0 do 400 km / h na jednym biegu.
Auto ma napęd na 4 koła, 4 koła skrętne, 4 siedzenia, 4 wheel vectoring. Oddzielne tylne silniki elektryczne umożliwiają wektorowanie momentu obrotowego i bieg wsteczny. Oś przednia ma otwarty mechanizm różnicowy z mokrym sprzęgłem dla każdego wału wyjściowego, umożliwiając również wektorowanie momentu obrotowego. Gemera ma również niezależne sterowanie na tylne koła – oferując maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo. Zawieszenie też jest aktywnie regulowane. Dodatkowo moment obrotowy na wszystkich kołach wynoszący ponad 11000 Nm jest dostępny od razu, co stanowi duże wyzwanie dla masywnych i przyczepnych opon Michelin Pilot Sport 4S firmy Gemera.
Moc wyjściowa z trzech silników – po jednym na każde tylne koło o mocy 500 KM i 1000 Nm oraz jeden silnik elektryczny na wale korbowym, który wytwarza dodatkowe 400 KM i 500 Nm do napędzania przednich kół – łącznie do 1400 KM i 2500 Nm. Oprócz 600 KM TFG (przy 7500 obr / min) i momentu obrotowego 600 Nm (2000 obr / min do 7000 obr / min), łączna moc wyjściowa Gemera wynosi 1700 KM lub 1,27 MW.
Biorąc pod uwagę Regerę, akumulator Gemera 800 V, 15 kWh zapewni niesamowite 900 kW rozładowania i do 200 kW ładowania. Każde ogniwo jest dokładnie monitorowane pod kątem napięcia, stanu naładowania, stanu zdrowia i temperatury; a ogniwa są zamknięte w obudowie z włókna węglowego dla wydajności, bezpieczeństwa i stabilności. Akumulator jest umieszczony w najbardziej chronionym obszarze samochodu – pod przednim siedzeniem i w tunelu podwozia z włókna węglowego. Gemera może przejechać do 50 km w trybie tylko EV i do dodatkowej prędkości rejsu po autostradzie 950 km w trybie hybrydowym, zanim będzie konieczne uzupełnienie paliwa – łącznie 1000 km.
DANE TECHNICZNE:
- Pojemność: 2,0l R3
- Moc silnika spalinowego: 600 KM@7500 obr./min.
- Moc silników elektrycznych: 1400 KM
- Moc łączna: 1700 KM
- Moment silnika spalinowego: 600 Nm @ 2000-7000 obr./min.
- Moment silników elektryczneych 2500 Nm
- Moment łączny: 3500 Nm
- Prędkość maksymalna: >400 km/h (ograniczona elektronicznie)
- 0-100 km/h: 1,9 s.
- Skrzynia: KDD (Koenigsegg Direct Drive)
- Napęd: AWD
- Waga: 1715 kg (dry weight)
- Wymiary (dł x sz x wy): 4975 mm x 1988 mm x 1295 mm
Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: Koenigsegg Automotive AB