Cena 2.6 miliona euro + podatki, 30 sztuk na cały świat, 1050 kg masy, napędzane potężnym V12. Domyślasz się o czym mowa?
Tak, to najnowsza Pagani Huayra R! Jest to najnowsze dzieło prosto z manufaktury Pagani, gdzie jak wiadomo liczy się niesamowity styl, najwyższa jakość materiałów i osiągi.
Podobnie jak jej poprzedniczka Zonda R, Huayra R jest autem maksymalnie torowym. Sercem auta jest V-12 R. Ma 6.0l pojemności, 850 KM, 750 Nm, kręci się do 9000 obrotów na minutę i co najważniejsze jest wolnossący! Co ciekawe nie jest to już konstrukcja AMG, jest to silnik zaprojektowany od nowa we współpracy z firmą HWA AG. Sam Horacio Pagani powiedział, że główną ideą stojącą za nowym silnikiem jest „przywołanie charyzmy, prostoty i dźwięku aut F1 z lat 80, przy wykorzystaniu nowych technologii”. Dźwięk z pewnością jest niesamowity, a podbija go wydech wykonany z Inconelu.
Podobnie jak silnik, nowa jest również skrzynia biegów. Jest to sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia, powstała, tak jak silnik, we współprac z HWA AG. Warto wspomnieć że kompletny silnik waży 198kg, a skrzynia 80kg. Silnik + skrzynia = 278kg, a masa pojazdu to 1050k g. Pozostaje 772 kg na resztę auta. Skąd wziąć taką małą masę? Odpowiedzią jest monokok z super lekkich materiałów. Zastosowano znany z Pagani Carbo-TItanum, stop karbonu z tytanem, oraz Carbo-Triax, przednie zawieszenie wykonane jest z stali stopowej chromowo-molibdenowej. To właśnie dzięki wykorzystaniu takich materiałów, auto charakteryzuje się niezwykłą sztywnością, oraz niską masą. Mówimy tu o różnicy nawet do 51% względem drogowej Huayry.
Poza niesamowitym silnikiem i niebywałymi materiałami, Huayra R wyróżnia się z pewnością rozwiązaniami aerodynamicznymi. Każda linia nadwozia, każdy element karoserii podyktowany jest jak najlepszemu dociskowi. Przy prędkości 320 km/h, całe auto generuje 1000 kg docisku! Niesamowite połączenie najwyższej motoryzacyjnej inżynierii z nietuzinkowym i pięknym designem rodem z muzeum sztuki współczesnej.
Kupując Pagani Huayra R otrzymasz nie tylko wyjątkowe hiper-auto, ale coś więcej. To bycie członkiem rodziny Pagani i możliwość uczestniczenia w „Arte In Pista”. Arte In Pista to cały kalendarz wydarzeń, na których nauczysz się korzystać ze swojej Huayry R w 100%. Od pojedynczych Track Dayów na torach, po kilkudniowe imprezy na najbardziej renomowanych torach całego świata. W ten sposób dołączasz do grona nie tylko posiadaczy, ale też poszukiwaczy adrenaliny i miłośników prawdziwej, szczerej, motoryzacji z najwyższej półki. A taką z pewnością jest Huayra R, którą Horacio nazywa samocodem laboratoryjnym wykorzystującym technologię przyszłych modeli Pagani.
DANE TECHNICZNE:
- Pojemność: 6000 ccm3 V12
- Moc: 850 KM
- Moment : 750 Nm
- Skrzynia: 6 biegowa sekwencyjna
- Napęd: RWD
- Waga: 1050 kg
Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Pagani.com