16 sierpnia salon McLarena w Warszawie zaczął nieoficjalną działalność. Nieoficjalnie gdyż salon nie został jeszcze wybudowany, za to pierwszy samochód został już wystawiony. To właśnie tego dnia odbyła się Polska premiera McLarena 600 LT – czwartego przedstawiciela marki z serii „Longtail”.
Seria Longtail to odchudzona wersja z przedłużoną tylną częścią karoserii, aby auto lepiej trzymało się drogi podczas wyzwań torowych. Według McLarena są to najszybsze, najmocniejsze i najbardziej ekstremalne McLaren’y, dopuszczone do ruchu drogowego. Bazą do stworzenia modelu 600 LT był dobrze znany 570S. W stosunku do niego nowy model jest o 7,3 cm dłuży i 96 kg lżejszy.
McLaren 600LT ma nadwozie wykonane z włókien węglowych, ze specjalnymi strefami zgniotu wzmocnionymi aluminium. Po wnętrzu od razu widać, do czego zostało wyprodukowane to auto, wszystko nastawione jest na kierowcę, brak w nim zbędnych rozpraszaczy, a kierowca siedzi na karbonowym fotelu, rodem wyjętym z modelu P1. Całości dopełnia oczywiście silnik 3,8l V8 generujący 600 KM, moc oczywiście przenoszona jest tylko na tylną oś pojazdu.
Dane techniczne
- Rodzaj: benzynowy, V8 twin-turbo
- Nazwa: M838TE
- Pojemność: 3779 ccm2
- Moc: 600 KM @ 7500 obr./min.
- Moment: 620Nm @ 5500 – 6500 obr./min.
- Prędkość maksymalna: 328 km/h
- 0-100 km/h: 2,9 s.
- 0-200 km/h: 8,2 s.
- 0-300 km/h: 24,9 s.
- 100-0 km/h: 31 m.
- 200-0 km/h: 117 m.
- Skrzynia: 7 biegowa dwu-sprzęgłowa 7 SSG
- Napęd: RWD
- Waga: 1247 kg (na sucho)
Rzeczą wyróżniającą ten model są wydechy umieszczone w nietypowy miejscu, zaraz za kabiną, a przed spojlerem, jakby „na dachu silnika”. Ciekawostką jest to, że ich umiejscowienie podyktowane jest tyko funkcjonalnością i pomaga w aerodynamice auta. McLaren 600 LT wyposażony jest standardowo w ceramiczne sześcio-tłoczkowe hamulce z przodu i cztero-tłoczkowe z tyłu, adaptacyjne zawieszenie i ultralekkie felgi (19” z przodu, 20” z tyłu) z oponami Pirelli P-ZERO Trofeo R oraz sportowy układ wydechowy.
McLaren 600LT jest wyceniany na 230 000 Euro, a cena obejmuje szkolenie w ramach Pure McLaren Road Owner Track Day. Jest to limitowana seria, która będzie produkowana przez jeden rok. Z ciekawostek to radio i klimatyzacja są dostępne w opcji, do tego darmowej , gdyż obie rzeczy łącznie ważą 13 kg i nie zawsze klienci sobie ich życzą. Nas McLaren urzekł, a osoby , które o nim opowiadały, robiły to z niesamowitą pasją, godną pozazdroszczenia. Już teraz zapraszam na otwarcie salonu McLarena jeszcze w tym roku.
Tekst: Adam Szprot
Zdjęcia: Piotr Szymański
Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole