3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

McLaren 600LT – polska premiera

16 sierpnia salon McLarena w Warszawie zaczął nieoficjalną działalność. Nieoficjalnie gdyż salon nie został jeszcze wybudowany, za to pierwszy samochód został już wystawiony. To właśnie tego dnia odbyła się Polska premiera McLarena 600 LT – czwartego przedstawiciela marki z serii „Longtail”.

McLaren 600LT - polska premiera, blog motoryzacyjny

Seria Longtail to odchudzona  wersja  z przedłużoną tylną częścią karoserii, aby auto lepiej trzymało  się drogi podczas wyzwań torowych. Według McLarena są to najszybsze, najmocniejsze i najbardziej ekstremalne McLaren’y, dopuszczone do ruchu drogowego. Bazą do stworzenia modelu 600 LT był dobrze znany 570S. W stosunku do niego nowy model jest o 7,3 cm dłuży i 96 kg lżejszy.

McLaren 600LT - polska premiera na stronie o motoryzacji

McLaren 600LT ma nadwozie wykonane z włókien węglowych, ze specjalnymi strefami zgniotu wzmocnionymi aluminium. Po wnętrzu od razu widać, do czego zostało wyprodukowane to auto, wszystko nastawione jest na kierowcę, brak w nim zbędnych rozpraszaczy, a kierowca siedzi na karbonowym fotelu, rodem wyjętym z modelu P1. Całości dopełnia oczywiście silnik 3,8l V8 generujący 600 KM, moc oczywiście przenoszona jest  tylko na tylną oś pojazdu.

McLaren 600LT - wnętrze

Dane techniczne

  • Rodzaj: benzynowy, V8 twin-turbo
  • Nazwa: M838TE
  • Pojemność: 3779 ccm2
  • Moc: 600 KM @ 7500 obr./min.
  • Moment: 620Nm @  5500 – 6500 obr./min.
  • Prędkość maksymalna:  328 km/h
  • 0-100 km/h: 2,9 s.
  • 0-200 km/h: 8,2 s.
  • 0-300 km/h: 24,9 s.
  • 100-0 km/h: 31 m.
  • 200-0 km/h: 117 m.
  • Skrzynia:  7 biegowa dwu-sprzęgłowa 7 SSG
  • Napęd:  RWD
  • Waga: 1247 kg (na sucho)

McLaren 600LT - wydechy, blog motoryzacyjny

Rzeczą wyróżniającą ten model są wydechy umieszczone w nietypowy miejscu, zaraz za kabiną, a przed spojlerem, jakby „na dachu silnika”. Ciekawostką jest to, że ich umiejscowienie podyktowane jest tyko funkcjonalnością i pomaga w aerodynamice auta. McLaren 600 LT wyposażony jest standardowo w ceramiczne sześcio-tłoczkowe hamulce z przodu i cztero-tłoczkowe z tyłu, adaptacyjne zawieszenie i ultralekkie felgi (19” z przodu, 20” z tyłu) z oponami Pirelli P-ZERO Trofeo R oraz sportowy układ wydechowy.

McLaren 600LT - polska premiera

McLaren 600LT jest wyceniany na 230 000 Euro, a cena obejmuje szkolenie w ramach Pure McLaren Road Owner Track Day. Jest to limitowana seria, która będzie produkowana przez jeden rok. Z ciekawostek to radio i klimatyzacja  są dostępne w opcji, do tego darmowej , gdyż obie rzeczy łącznie ważą 13 kg i nie zawsze klienci sobie ich życzą. Nas McLaren urzekł, a osoby , które o nim opowiadały, robiły to z niesamowitą pasją, godną pozazdroszczenia.  Już teraz zapraszam na otwarcie salonu McLarena jeszcze w tym roku.

Tekst: Adam Szprot
Zdjęcia: Piotr Szymański

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

https://3dosetki.pl/wp-content/uploads/2018/08/wydech2.mp4

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

McLaren 600LT – polska premiera
McLaren 600LT – polska premiera

16 sierpnia 2018 Adam Szprot

Post navigation

Ford Mustang Cobra Jet – zapowiedź najszybciej przyśpieszającego auta świata → ← Skoda Octavia RS 245 – test

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Corvette E-Ray – czy to dalej ta sama poczciwa Corvette jaką znamy?

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Skoda Superb Scout 272 KM – recenzja auta do wszystkiego

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Lamborghini Huracan Sterrato, czyli jak uterenowić byka!

Copyright by AUTHORITY