Ostatnio dużo się dzieje, Bugatti pokazało piekielnie szybki model Divo, który zachwycił świat. Natomiast w jego cieniu spokojnie powstają projekty mogące zrzucić Bugatti i Koenigsegga z podium najszybszych samochodów świata. Takim właśnie projektem jest nowa SSC Tuatary.
Firmę SSC North America założył w 1998 roku Jerod Shelby z jasno postawionym celem, produkować najszybsze samochody na świecie, tak, aby wygrać z europejską konkurencją. Już jego pierwszy samochód zdobył tytuł najszybszego na świecie w 2007 roku, osiągając średnią prędkość 412km/h. Dopiero w 2010 roku Amerykanie oddali rekord w ręce Bugatti. Samochód Ultimate Aero TT, który bił rekord przyspieszał do 100 km/h w 2,78 sekundy i miał silnik o mocy 1285 KM, później powstała jeszcze bardziej ekstremalna odmiana XT. W 2015 został dostarczony ostatni Ultimate i wszystkie siły zostały skierowane na stworzenie nowego najszybszego hiper-samochodu, Tuatary, którą już można było spotkać w kilku grach komputerowych.
Nowa SSC Tuatara to 1750KM osiągane z silnika 5,9 V8 i to na biopaliwie E85. A cel to prędkość 300 mil/h (482km/h). Obecny oficjalny rekord wynosi 447 km/h i należy do Koenigsegga Agery RS (rekord mierzy się, jako średni z dwóch przejazdów, Agera miała 436 km/h i 458 km/h). Przepisem, aby to osiągnąć jest wysoka moc, niska waga, napęd na tył i bardzo opływowa sylwetka. W SSC chwalą się, że ich nowy model jest najbardziej opływowym wśród hiper- samochodów. Tutatara uzyskuje współczynnik na poziomie 0,279, dla porównania, w Bugatti Chiron wynosi on 0,35 a w Koenigseggu Agerze 0,33. Tuatara jest lżejszy od swoich największych konkurentów o 748 kg od Chirona i o 188 kg od Agery RS.
Dane techniczne:
- Rodzaj: benzynowy twin-turbo V8
- Pojemność: 5,9 l.
- Moc E85: 1774 KM @ 8800 obr./min.
- Moc PB 95: 1368 KM @ 8800 obr./min.
- Prędkość maksymalna: 482 km/h*
- Skrzynia: 7 biegowa manualna sterowana komputerowo
- Napęd: RWD
- Waga: 1247 kg (na sucho)
* – przewidywana
SSC Tuatara wykonana jest w całości z karbonu, a sylwetka wzorowana jest na branży lotniczej. Samochód ma 4429 mm długości, 1991 szerokości i 1092 mm wysokości. Z zewnątrz w stosunku do modelu koncepcyjnego znajdziemy tylko kosmetyczne zmiany. Samochód jest gotowy do produkcji, każdy, kto chce szybciej pojeździć może już Tuatarę zamawiać, całkowita produkcja ograniczona jest do 100 sztuk. Zresztą, przyznaj, że wygląda kosmicznie.
Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: materiały prasowe SSC North America
Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole