3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Długi weekend był jeszcze lepszy! – Pagani zaprezentowało model Huayra Codalunga

W dniu 16.06.2022 świat obiegła informacja prasowa o narodzinach najnowszego dziecka Horacio Paganiego. Nie chodzi tu jednak o kolejnego potomka tego słynnego argentyńskiego konstruktora motoryzacyjnych dzieł sztuki, a o najnowsze wcielenie modelu Huayra.Huayra Codalunga

Pagani Huayra Codalunga, bo tak w pełni nazywa się nowy model to konstrukcja zaprojektowana w ścisłej współpracy z dwoma klientami marki, którzy marzyli o posiadaniu modelu Huayra coupe w wersji long-tail. Nowy projekt z założenia miał łączyć ze sobą elegancję hipersamochodu oraz nieskazitelne opływowe kształty. Auto miało, jak każde Pagani idealnie sprawdzać się na drodze, a także być motoryzacyjnym dziełem sztuki, od którego nikt nie będzie w stanie oderwać wzroku na międzynarodowych wystawach. Spotkanie tego samochodu nie będzie łatwe, bo powstanie ich tylko 5 sztuk, z czego jedna sztuka będzie homologowana na rynek USA, a więc śmiało możemy zaryzykować, że do Europy trafi jeden, góra dwa egzemplarze.

Huayra Codalunga

Samochód projektowany był przez ostatnie 2 lata przez specjalny dział firmy – Pagani Grande Complicazioni, który specjalizuje się w budowie indywidualnych oraz limitowanych do kilku sztuk egzemplarzy. Ścisła współpraca z klientami, a także niespotykana w żadnej innej marce tak zintensyfikowana dbałość o najmniejsze detale sprawia, że każdy z 5 egzemplarzy bezsprzecznie można nazywać kandydatami do 8-ego cudu świata. Podstawową maksymą, która przyświecała konstruktorom było „Less is more”, a za bazę do stworzenia nowego modelu posłużyła dobrze nam znana Huayra coupe. Auto stosownie wydłużono, a nadwozie przeprojektowano tak, aby sprawiało wrażenie bycia zbudowanym przez pieszczący i okalający auto wiatr. Huarya Codalunga była inspirowana konstrukcjami startującymi w Le Mans w latach 60-tych ubiegłego wieku, które z uwagi na charakter wyścigu musiały posiadać nieskazitelną aerodynamikę. Hoarcio Pagani zdradza także, że projektując nowy model raczej dokonywali oni uproszczeń niż dodawali kolejne elementy wizualne, a sam projekt jest efektem kompleksowego dążenia do prostych pomysłów.

Huayra Codalunga

Tylna pokrywa silnika zajmuje teraz blisko 4 metry kwadratowe i jest ona o 36 centymetrów dłuższa niż w standardowym egzemplarzu Huayra coupe. Pod lekkimi kompozytami kryje się kolejne dzieło sztuki w postaci podwójnie doładowanej V12-tki o mocy 840 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 1100 niutonometrów. Brak tylnego grilla zapewnia możliwość niczym niezakłóconego podziwiania tytanowego układu wydechowego, który waży jedynie 4,4 kilograma. Pokryty jest on specjalną powłoka ceramiczną będącą ukłonem w kierunku klasycznych samochodów wyścigowych z Le Mans, a symfonia wydobywająca się z wydechu jest hołdem dla motoryzacyjnej pasji, której z pewnością nie zabrakło żadnemu z projektantów.

Huayra Codalunga

Dane techniczne:

  • Rodzaj: benzynowy, podwójnie doładowane V12
  • Pojemność: 5980 cm3
  • Moc: 840 KM @ 5900 obr./min.
  • Moment: 1100 NM @ 2000 obr./min.
  • Skrzynia: sekwencyjna, 7-biegowa Pagani by Xtrec
  • Napęd: tylny
  • Waga na sucho: 1280 kg

Huayra Codalunga

Przyjęcie wspomnianej powyżej maksymy „Less is more” zaowocowało rekordowo niską wagą pojazdu, która wynosi zaledwie 1280 kilogramów, a także wysoce aerodynamicznym nadwoziem, do którego przyczyniły się opływowe kształty oraz wydłużona linia.

Paleta kolorystyczna również nawiązuje do aut wyścigowych z lat 60/70-tych i składa się z kolorów matowych i półmatowych, aby jak mówi Horacio Pagani –„przywołać odcienie przeszłości i wydobyć prostotę designu samochodu”. W środku nie zabraknie klasycznych rozwiązań, a to za sprawą siedzeń wykonanych z ręcznie tkanej skórzanej tapicerki oraz ozdobnych elementów aluminiowych obrabianych z jednego bloku. Ma to za zadanie nawiązywać do ręcznych technik z przeszłości, kiedy to wyszkolony rzemieślnik ręcznie polerował każdy element.

Huayra Codalunga

Cena Huayry Codalunga startuje od 7 milionów euro, a wszystkie 5 sztuk jest już oczywiście wyprzedane. Pozostaje, zatem pogratulować nabywcom i liczyć, że uda nam się go prędko spotkać na jednej z motoryzacyjnych wystaw.

Autor: Kuba Maścibroda
Zdjęcia: Pagani

Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga, tył detal
Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga, tył światła

Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga, koła
Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga, kokpit detal

20 czerwca 2022 Kuba Maścibroda

Post navigation

Cupra Leon z kontrowersyjnym 1.4 e-HYBRID! → ← Maserati Spyder MC20 Cielo – niebo w motoryzacyjnym formacie

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY