3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Porsche Taycan – pierwsze w pełni elektryczne Porsche

Jeszcze do niedawna jedynym w pełni elektrycznym samochodem, który da nam namiastkę segmentu premium, oraz pozwoli zabrać 5 osób, była tesla model S. Z tym, że wykończenie, spasowanie czy jakość materiałów w Tesli, nigdy nie była na poziomie europejskich marek premium. Do tego niezliczone legendy, o kiepskiej obsłudze serwisowej czy kilku egzemplarzach, które uległy samozapłonowi. Na szczęście z pomocą przyszło Porsche, które daje nam połączenie luksusu, z napędem elektrycznym. Przed państwem Taycan.

Porsche Taycan - premiera

W przeciwieństwie do stonowanego wyglądu Tesli S, Taycan od razu rzuca się w oczy. Oczywiście tył auta czy linia boczna jest dość gładka i wpisuje się obecną gamę modelową marki ze Stuttgaru. Jednak to front pojazdu będzie wyróżniał się na ulicy najbardziej. A w szczególności ogromne, czteropunktowe reflektory LED z wiązką matrycową. Dodatkowo całą powierzchnię dachu możemy zastąpić jedną wielką taflą szkła.

Porsche Taycan - premiera

Wnętrze natomiast jest prawdziwą fortecą XXI wieku. Z przodu w standardzie mamy tu trzy ekrany, jeden za kierownicą zamiast zegarów, drugi na konsoli centralnej, trzeci do ustawień foteli i klimatyzacji. Dokupić możemy jeszcze czwarty, który znajdzie się przed pasażerem z przodu, tworząc niejako przedłużenie drugiego ekranu. Oczywiście to, co znajdziemy w środku zależy tylko od naszego portfela. Mamy do wyboru fotele regulowane w 14 i w 18 kierunkach, dwa rodzaje klimatyzacji, mnóstwo opcji wykończenia, możliwość wyboru pięciu lub czterech miejsc z tyłu.

Porsche Taycan - wnętrze

Porsche Taycan napędzany jest przez dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi. Po jednym na każdą oś plus akumulator w podłodze. Do tego dochodzi jeszcze nowa przekładnia dwu stopniowa, umiejscowiona przy tylnej osi. To ile mocy będzie ten zestaw generował zależy od tego, który wariant Porsche kupimy. Do wyboru mamy Turbo i Turbo S. Taycan Turbo moc wynosi 625 KM, z chwilowym podniesieniem do 680 KM przy użyciu Launch control. W Turbo S mamy tę samą moc 625 KM, ale startując z Launch control, silniki zwiększają moc do 761 KM. Przyśpieszenie od 0-100 km/h w przypadku Turbo S wynosi 2,8 sekundy a jego słabszy bart rozpędza się w 3,2 sekundy. Oba jednak rozpędzają się maksymalnie do 260 km/h.

Porsche Taycan - premiera

Dane Techniczne:

  • Rodzaj: elektryczny
  • Moc: Turbo: 625KM (overboost 680 KM), Turbo S: 625 KM (overboost 761 KM)
  • Moment: Turbo: 850 Nm, Turbo S: 1050 Nm
  • 0-100 km/h: Turbo: 3,2 s., Turbo s: 2,8 s.
  • 0-200 km/h: Turbo: 10,6 s., Turbo S: 9,8 s.
  • Prędkość maksymalna: 260 km/h
  • Napęd: 4×4
  • Skrzynia: 2-biegowa
  • Cd: Turbo: 0,22, Turbo S: 0,25
  • Waga: Turbo: 2305 kg, Turbo S:2295 kg

Porsche Taycan - premiera

Jedyne, co wciąż boli to zasięg. Turbo S maksymalnie przejedzie 415 kilometrów w cyklu mieszanym, w mieście przejedzie 474 km, ale najgorzej wypada zasięg w trasie -340 kilometrów. Niewiele lepiej jest w Turbo gdzie zasięg w cyklu mieszanym to 450 km, w mieście jest to 497 km, a w trasie 370 km. Jest to wciąż bolączka wszystkich „elektryków”.

Porsche Taycan - premiera

Jeżeli chodzi o ceny to podstawowa wersja Turbo zaczyna się od 653 tysięcy złotych. Żeby nabyć Turbo S potrzebujemy wyłożyć, minimum, 793 tysiące. Oczywiście są to ceny, bez bajerów. Tak naprawdę to ile będzie kosztować Taycan zależy od fantazji jego właściciela.

Autor: Jan Kulczyński
Zdjęcia: Porsche AG

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Porsche Taycan
Porsche Taycan

12 września 2019 Jan Kulczyński

Post navigation

Mazda CX-5 – zwyczajny SUV, który może zmienić twój sposób myślenia → ← Ferrari 812 GTS – nowy gracz z potężnym V-12 z przodu

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY