3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Lamborghini Sián – pierwszy zelektryzowany byk

Lamborghini dołączyło właśnie do grona samochodów hybrydowych. Włoska marka pokazała swoje nowe dziecko, Lamborghini Sián. Limitowany do 63 sztuk supersamochód jest najmocniejszym seryjnie produkowanym autem w historii producenta. Nazwa Sián nie wzięła się znikąd i podkreśla wiele aspektów Lambo. Oznacza, bowiem w dialekcie bolońskim „piorun”.

Lamborghini Sián

Serce

Na całe szczęście Lamborghini nie zrezygnowało z potężnego, wolnossącego, 6,5 litrowego silnika V12. Rozwija on 785 koni mechanicznych oraz 720 niutonometrów. Do pomocy został jeszcze zamontowany mały silnik elektryczny generujący dodatkowe 34 konie mechaniczne. Cały ten zestaw jest w stanie rozpędzić Lambo w mniej niż 2,8 sekundy do 100 km/h.

Premiera Lamborghini Sián, artykuły motoryzacyjne

Moc i lekkość

Wiele osób pewnie drapie się w głowę i zastanawia, po co ten silnik elektryczny, przecież generuje tylko 34 KM. Warto powiedzieć, że Lamborghini zastosowało innowacyjny superkondensator litowo-jonowy, który jest trzy razy bardziej wydajny niż „tradycyjne baterie” o tej samej wadze. Dodatkowy silnik ma poprawić przyspieszenie przy niskich prędkościach (do 130 km/h) oraz reakcję na gaz. Jest w stanie naładować się prawie przy każdym hamowaniu. Silnik ten waży zaledwie 34 kg, co daje bardzo dobry stosunek masy do mocy.

Premiera Lamborghini Sián

Dane Techniczne:

  • Rodzaj: benzynowy, V12 Hybryda
  • Pojemność: 6,5 litra
  • Moc: 819 KM (785 spalinowy, 34 elektryczny)
  • Moment: 758 Nm (720 spalinowy, 38 elektryczny)
  • 0-100 km/h: <2,8s
  • Prędkość maksymalna: >350 km/h
  • Napęd: 4×4
  • Skrzynia: 7-biegowa

Premiera Lamborghini Sián

Futurystyczny wygląd

Przy projektowaniu nowego Lamborghini główne skrzypce grała aerodynamika. Mnóstwo wlotów, dokładek, spoilerów. Wszystko po to, aby zapewnić jak najlepszy przepływ powietrza. Warto zaznaczyć, że karoseria jest w pełni autonomiczna i dostosowuje się do aktualnego trybu jazdy, zwiększając lub zmniejszając docisk. Agresywne linie nadwozia sprawiają, że Sián wygląda jak auto koncepcyjne, co może mu zapewnić „długowieczny design”.

Lamborghini Sián - premiera motoryzacyjna

Patrząc z tyłu nie można nie przywołać w myślach legendarnego Lamborghini Countach, to właśnie nim inspirowała się włoska marka. Przód natomiast zdominowany jest przez reflektory w kształcie litery Y. Z zewnątrz jest to prawdziwe Lambo z krwi i kości.

Lamborghini Sián
Lamborghini Sián

Znane wnętrze

Niestety, nie wszystko może być idealne. O ile widać, że projektanci przyłożyli się do karoserii, nie można tego samego powiedzieć o wnętrzu. Sprawia ono wrażenie wyjętego z poprzednich modeli (Aventador, Huracan). Dominuje tutaj masywny tunel środkowy, ze sporym ekranem dotykowym. Zegary elektroniczne, oraz kierownica bez zbędnych przycisków(zbędnych w sportowym aucie) tworzą spójną całość tego supersamochodu. Ogólnie wnętrze jest do bólu poprawne. Oczywiście nie twierdzę, że prezentuje się słabo. Wydaje mi się po prostu, że przy tak odważnym projekcie powinno być nieco bardziej „oryginalne”.

Lamborghini Sián
Lamborghini Sián

Innowacje

Niektórzy twierdzą, że włoska marka wkroczyła na rynek samochodów hybrydowych trochę zbyt późno. Nic bardziej mylnego. Lamborghini Sián jest jedyne w swoim rodzaju. Wykorzystuje technologie niedostępne w żadnym innym samochodzie.  Z tyłu maski silnika znajdują się autonomiczne klapy odpowietrzające napędzane inteligentnymi materiałami, które ze swej natury są wrażliwe na temperaturę. Klapy te otwierają się autonomicznie, gdy temperatura wokół spalin zbytnio wzrasta, bez pomocy elektrycznych elementów sterujących i czujników, wykorzystując jedynie odkształcenie termiczne materiału. Monocoque został stworzony z włókna węglowego, zamontowano tytanowe zawory dolotowe, aktywną aerodynamikę i układ kierowniczy tylnych kół. Wszystko to daje samochód niemal perfekcyjny, jedyny w swoim rodzaju, wykorzystujący wszystkie najlepsze technologie.

Lamborghini Sián, blog motoryzacyjny

Wysoki poziom personalizacji

Sián reprezentuje nowy poziom personalizacji dzięki ścisłej współpracy działu Centro Stile i Ad Personam Lamborghini w tworzeniu każdego z 63 samochodów. Klient może dowolnie skonfigurować swoje Lambo, począwszy od materiałów wewnętrznych, po szereg detali, nie wspominając o kolorze karoserii.

Premiera Lamborghini Sián

Produkcja Lamborghini Sián jest mocno limitowana i wynosi 63 sztuki. Liczba ta nawiązuje do roku, w którym marka została założona, 1963. Cena? Około 3.6 miliona dolarów (14,1 miliona złotych). Chociaż to i tak bez znaczenia. Wszystkie egzemplarze zostały już sprzedane. Sián zostanie pokazany na żywo podczas targów IAA, które rozpoczynają się już 12 września bieżącego roku.

Autor: Krystian Kalicki
Zdjęcia: Lamborghini

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

Lamborghini Sián
Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
Lamborghini Sián

Crafted by LLamborghini Sián ean
Lamborghini Sián

Lamborghini Sián

7 września 2019 Krystian Kalicki

Post navigation

Ferrari 812 GTS – nowy gracz z potężnym V-12 z przodu → ← Historia marki De Tomaso i powrót poprzez dzieło sztuki – p72

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY