3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Ford Mustang Shelby GT500 – najmocniejszy potwór w historii Forda

Ford Mustang to jest jeden z tych samochodów, na widok, którego każdemu fanowi motoryzacji szybciej bije serce. Jest to prawdziwa ikona, nie dziw, że wiele edycji jest mocno wyczekiwanych, a tą, na którą czeka się najmocniej jest Shelby GT 500, która właśnie ujrzała światło dzienne. Ile to na jej temat nie było domysłów.

I oto jest nowy najmocniejszy Mustang, to również najmocniejszy Ford w historii. Pod maską znajdziemy tam potężną doładowaną jednostkę 5,2 litra V8 o mocy ponad 700 koni mechanicznych. Auto ma przyśpieszać do 100 km/h w okolicach 3 sekund, a ¼ mili pokazać w 11,5 sekundy. Moc przekazywana jest przez 7 biegową najszybsza dwu sprzęgłową skrzynię, jaka do tej porty znalazła się w Mustangu. Dalej napęd przekazywany jest poprzez karbonowy wał napędowy na tylne koła, gdzie we właściwym starcie pomaga mechanizm różnicowym Torsen.

Ford Mustang Shelby GT500 - premiera

Ponieważ ten Ford miał być naj, to również przednie hamulce Brembo (420 mm dwuczęściowe 6-cio łoczkowe z przodu, 370 mm 4-ro tłoczkowe z tyłu) są największymi jakie były zamontowane w amerykańskim sportowym coupe. Aby móc osiągać bezpiecznie taką dużą moc silniki w GT500 montowane są ręcznie, korbowody są kute a wiele elementów wzmocnionych. Sam blok i wiele elementów jest aluminiowych dla zmniejszenia wag. Inżynierowie w stosunku do GT350 poprawili również chłodzenie, które teraz jest prawie 50% efektywniejsze. Zawieszenie również zostało ulepszone, choć dalej korzysta z amortyzatorów MagneRide. 

Felgi i hamulce - Ford Mustang Shelby GT500 - premiera

Z zewnątrz auto prezentuje się niebywale agresywnie, uwagę zwraca na siebie przedni zderzak okalający światła z wielkimi wlotami, dalej ożebrowany wielki wlot ma masce, który prezentuje się niebywale. Z tyłu jest mniej zmian, mamy tam cztery wielki końcówki wydechów i opcjonalny wielki spojler. Z boku jest najspokojniej, znajdziemy tam charakterystyczny pasek na dole i dodatkowe spojlery progowe. Wnętrze wyróżniają karbonowe dodatki i fotele Recaro z logo Shelby.

Ford Mustang Shelby GT500 - premiera, blog motoryzacyjny

Shelby GT500 seryjnie jest na 20 calowych felgach o szerokości 11 cali z tyłu, na których zamontowane są opony Michelin Pilot Sport Cup 2, 305/30 z przodu i 315/30 z tyłu. Auto w najbardziej ekstremalnym pakiecie karbonowym wychodzi z fabryki na 20 calowych felgach z włókna szklanego, które z tyłu mają średnicę 11,5 cala. Do tego otrzymujemy regulowany karbonowy spojler i przedni splitter. Całości dopełnia rezygnacja z tylnych foteli, które i tak raczej służyły jako ozdobniki.

Bok Ford Mustang Shelby GT500 - premiera

Osiągami i wyglądem nowy Ford GT500 powala, niestety tak jak zwykle tak i prawdopodobnie teraz ta odmiana nie będzie oferowana w Polsce. A szkoda, bo cenowo byłoby to na pewno najtańsze, 600+ jakie można u nas w kraju kupić.

Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: Ford USA

Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500and most high-performance technology to date ever offered in a Ford Mustang.
Ford Mustang Shelby GT500

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500–the pinnacle of any pony car ever engineered by Ford Performance–delivers on its heritage with more than 700 horsepower for the quickest street-legal acceleration and most high-performance technology to date ever offered in a Ford Mustang.
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500
Premiera Forda Mustanga Shelby GT500

14 stycznia 2019 Adam Szprot

Post navigation

Toyota GR Supra – próba wskrzeszenia legendy → ← Peugeot 308 GTi – przepis na sportowe doznania od Peugeota

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY