12 kwietnia o godzinie 12:00 odbyła się premiera online nowej odmiany supersamochodu, Lamborghini Huracán. Miał się plasować w połowie drogi między wersją EVO a STO. I nie ma co się oszukiwać, Lamborghini zaprezentowało nowego Huracána Tecnica jako perfekcyjne połączenie ekonomicznej i komfortowej jazdy EVO, czystej mocy i zabawy, jaką możemy mieć, jeżdżąc Huracánem STO.
Lamborghini nie oszczędziło swojego design teamu. Wszystko zostało zmienione tak, aby zachować kultowy wygląd Huracána, ale też żeby poprawić jego aerodynamiczność na jak najwyższe poziomy. Tylny docisk pojazdu wzrósł o 35%, a drag został obniżony o 20% w porównaniu do Huracán EVO RWD. Zmieniony design nadaje mocny, bardziej drapieżny wygląd, skierowany do wewnątrz przód łączy się z lekką maską z włókna węglowego. Nowy zderzak z czarnym wzorem Ypsilon Terzo Millennio po raz pierwszy w Huracánie zawiera kurtynę powietrzną, która jeszcze bardziej poprawia aerodynamiczność pojazdu. Dodatkowo nowy przedni rozdzielacz z dolnymi, otwartymi listwami kieruje powietrze przez koła, dzięki czemu poprawiony został docisk i chłodzenie silnika. Cały design, jak i materiały wykorzystane do stworzenia samochodu, dają poczucie lekkości podczas jazdy.
Lekkość i ogólna poprawa Huracán Tecnica jest kontynuowana również w jego wnętrzu, sportowe fotele z regulacją wysokości zanurzają pilota w kokpicie, lekkie drzwi, uprząż na pasy bezpieczeństwa dla osób wybierających się na tor, oraz wyrafinowany interfejs HMI ekskluzywny dla tego modelu. Deska rozdzielcza kierowcy redukuje kolory i podkreśla widoczność w dużym, nowym łuku przed pilotem. Dzięki całkowicie przerobionemu od nowa interfejsowi HMI, przez ekran konsoli można mieć dostęp do prawie wszystkich parametrów pojazdu, rozrywki w postaci mediów przez Apple CarPlay, Adroid Auto i Amazon Alexa, GPS, dziennika miejsc docelowych, czasu przejazdu i trybów jazdy.
Lecz nie tylko wygląd i aerodynamika nowego Huracán Tecnica został zmieniony. Jego silnik V10 5,2 l z 6500 obr./min zapewnia ekscytującą, ale i również wygodną codzienną jazdę. Zwiększonej mocy silnika towarzyszy wspaniały i ostry dźwięk, podczas gdy we wewnątrz jest nad wymiar komfortowo. Dzięki systemu dynamicznego Lamborghini, każde zachowanie samochodu, od sterowności po głośność silnika, można kontrolować z deski rozdzielczej. Do tego wszystkiego dochodzą skrętne tylne koła.
Dane techniczne:
- Rodzaj: benzynowy wolnossący V10
- Pojemność: 5204 cm3
- Moc: 640 KM @ 8000 obr./min.
- Moment: 565 NM @ 6500 obr./min.
- Prędkość maksymalna: 325km/h
- 0-100 km/h: 3,2 sek.
- 0-200 km/h: 9,1 sek.
- 100-0 km/h: 31,5 m.
- Skrzynia: Lamborghini Doppia Frizione (LDF) dual-clutch, 7-biegowa
- Napęd: tylny
- Waga na sucho: 1379 kg (przód 41%, 59%tył)
- Wymiary (dł x sz x wy): 4567 mm x 1933 mm x 2236 mm
Nowy Lamborghini Huracán Tecnica jest lepszy i smuklejszy od całej reszty modeli z serii. Jego ponadprzeciętna aerodynamika poprawiona z dotychczasowych pojazdów, potężny silnik wzięty z Huracán STO, oraz nowinki technologiczne, które kontrolują każdy aspekt podczas jazdy, to wszystko sprawia, że nowy członek rodziny Huracána jest idealnym supersamochodem nie tylko do jazdy codziennej, ale również do jazdy na torze.
Autor: Tomasz Neuberg
Zdjęcia: Lamborghini