3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Koenigsegg CC850 – syn pierwszego mega-samochodu, którego nikt się nie spodziewał

Ponad 20 lat temu został wyprodukowany pierwszy Koenigsegg CC8. Z tej okazji Pan Krystian ze swoją niezwykle utalentowaną bandą stworzył działo uhonorowujące tamten samochód. Nazwali go Koenigsegg CC850 i stał się on najlepszym wskrzeszonym samochodem w historii. Z zewnątrz wygląda jak lifting o nowe technologie jednak pod spodem jest zupełnie inny. Jego największą nowością jest zmanualizowana skrzynia biegów.

Premiera Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC8 stworzył kategorię mega samochodów, liczba 50 to celebrowanie 50-tych urodziny Krystiana von Koenigsegg, jak widać, jest on bardzo uczuciowy, poprzednie auto nazwał imieniem swojego taty. 50 to też liczba sztuk, jaka miała być wyprodukowana, jednak z chwilą pisania tego artykułu już wiadomo, że dojdzie dodatkowe 20 sztuk, gdyż za szybko tamte 50 się sprzedało i kilku stałych klientów było tym mocno zasmuconych.

Premiera Koenigsegg CC850

Ale przejdźmy do tego, co najpiękniejsze. Dostajemy 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który w CC850 został zaprojektowany i skonstruowany w całości we własnym zakresie. Nie posiada on koła zamachowego i jest najbardziej responsywnym, szybkoobrotowym silnikiem na świecie. Doświadczenie z jego użytkowania muszą być nieziemskie. Dostarcza on 1385 HP (1404 KM) i 1385 Nm a to wszystko w nadwoziu ważącym 1385 kg. Tyle osiąga na paliwie E85, natomiast na takim normalnym moc spada do 1202 KM.

Premiera Koenigsegg CC850

DANE TECHNICZNE:

  • Pojemność: 5,0l V8
  • Moc na PB95: 1202 KM @ 7800 obr./min.
  • Moc na E85: 1404 KM @ 6500 obr./min.
  • Moment: 1385 NM @ 4800 obr./min.
  • 0-100 km/h: <2,5s.
  • Skrzynia: 9 biegowa automatyczna LST, połączona z ESS, oraz równocześnie 6 biegowy manual 🙂
  • Napęd: 4×4
  • Waga: 1385 kg
  • Wymiary (dł x sz x wy): 4364 mm x 2024 mm x 1127 mm

Premiera Koenigsegg CC850

O co chodzi z tą skrzynią? Zacznijmy od tego, że system ESS (Engage Shifter System) pozwala na różne przełożenia w zależności od trybu jazdy, zapewniający dostosowane doświadczenia w oparciu o wykorzystanie drogi lub toru. Ale to tylko wstęp gdyż ta skrzynia, to 6 biegowy manual, z normalnym sprzęgłem, który w każdym momencie może stać się 9 biegową automatyczną skrzynią biegów. Wygląda to tak, że skrzynia jest z „open gatem” i wygląda jakby miała 7 biegów, z tym, że pod 7 mieści się wsteczny, a pod 8 drive, czyli włącznik automatycznej skrzynie 🙂

Premiera Koenigsegg CC850

Z zewnątrz prezentuje elegancki skandynawski design Koenigsegga z felgami w stylu tarczy telefonicznej oraz potrójnymi światła, czerpiącymi inspirację z najwcześniejszych modeli Koenigsegga. Wnętrze również zostało przeniesione z pierwowzoru, mamy w nim symetryczną, minimalistyczną estetykę, podobną do CC8S, okrągła kierownice, co dziś w supersamochodach jest już rzadkością, dźwignie zmiany biegów z odsłoniętymi elementami mechanicznymi, piękny analogowy zestaw zegarów oraz ocean karbonu.

Premiera Koenigsegg CC850

Krystian von Koenigsegg znowu zszokował świat motoryzacji i pokazał, kto jest jego właściwym motorem napędowym.

Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: Koenigsegg Automotive

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

26 sierpnia 2022 Adam Szprot

Post navigation

McLaren Solus GT – hipersamochód z gry wzięty → ← Bentley Mulliner Batur – świetlana przyszłość marki

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY