Hennessey Special Vehicles, czyli marka bazująca w Teksasie, przy okazji tegorocznego The Quail w Kalifornii pokazała swoją nową kreacje jeszcze przed jej oficjalną premierą. Venom F5 Roadster to nowość, która wyprodukowana zostanie jedynie w 30 spersonalizowanych egzemplarzach. John Hennessey, założyciel i CEO firmy mówi, że stworzyli go, jako idealnie odzwierciedlenie hypercara i trzeba przyznać, że się udało!
Venom zaopatrzony jest w potężne, podwójnie turbodoładowany V8, okrzyknięte przez twórców „Fury”. Silnik o pojemności 6,6 l generuje 1842 konie mechanicznych, moc z silnika dostaje się do tylnych kół przy pomocy solidnej zautomatyzowanej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. Celem projektu było przekroczenie magicznej bramy 300 mil, czyli aż 483 km/h. Zaprojektowanie samochodu, który przy takiej prędkości nie urwie głowy kierowcy to nie lada wyzwanie, ale przecież z tego słynie Hennessey.
Dach hypercara jest zdejmowany, a stworzono go z włókien węglowych, jako jednoczęściowy ma być w pełni odporny na zmiany klimatyczne. Jest zabezpieczony czterema szybkimi do wymontowania śrubami oraz dwoma zatrzaskami, które mają trzymać go na miejscu, pomimo znaczącego przyśpieszania. Najciekawsze jest to, że dach ma ważyć jedynie 8kg! Niestety po jego zdjęciu prędkość samochodu jest ograniczona. Przechowywać możemy go na różne sposoby, w pokrowcu, luźno w naszym garażu czy na stojaku, który otrzymujemy od firmy!
W przeciwieństwie do poprzedniego Venoma, ta wersja oparta jest na autorskim kadłubie z włókien węglowych, a cała waga ma nie przekraczać 1405 kilogramów na sucho! Nowością jest przeszklona wentylowana pokrywa umieszczonego w centralnej części pojazdu silnika oraz felgi, które mocowane są na pięciu tytanowych śrubach. Co ciekawe, Venom waży jedynie niecałykilogram więcej od poprzedniego modelu. Różni się od swojego starszego brata kołami. Felgi są kute ze stopu aluminium, a następnie frezowane aż nie osiągną perfekcji (przecież Hennessey nie zaakceptuje niczego innego). Koła są ultralekkie, mają siedem par szprych, każda układa się w literkę H od nazwy marki. Na zewnętrznej obręczy koła znajduje się wyfrezowany napis Hennessey i Roadster po przeciwnej stronie. Właściciele mogą również zdecydować się na felgi Hyper Silver, które są ręcznie polerowane. Sam proces trwa aż dwa tygodnie. Koła zabezpiecza 5 tytanowych nakrętek.
Hennessey dostał nową szybę pokrywy silnika ze szkła hartowanego. Jego opracowanie wcale nie było prostym zadaniem. Materiał, z którego powstała szyba silnika, jest certyfikowany do użycia w lotnictwie, a dokładniej w odrzutowcach. Duży szklany panel może wytrzymać siły aerodynamiczne działające nawet przy prędkości 500 km/h i temperatury do 540 stopni Celsjusza, choć przy takiej temperaturze większość płynów w waszym aucie dawno by już zapłonęło.
Dane techniczne:
- Rodzaj: V8
- Nazwa: TwinTurbocharged „Fury”
- Pojemność: 6600 cm3 V8
- Moc: 1842 KM
- Moment: 1617 NM
- 0-100km/h: <3s
- 0-200km/h: 5s
- Prędkość maksymalna: 500 km/h
- Skrzynia: 7-biegowy automat
- Napęd: RWD
- Waga na sucho: 1405kg
Produkcja tego cuda ma ruszyć jeszcze w tym roku, w zakładach Hennessey w Teksasie. Cena pojedynczego egzemplarza to jedynie równowartość 15 milionów złotych.
Autor: Jacek Stankiewicz
Zdjęcia: Hennessey Performance