3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

McLaren Solus GT – hipersamochód z gry wzięty

McLaren Automotive przedstawiło właśnie coś oszałamiającego. Teraz możemy zobaczyć realizację konceptu z gier wyścigowych. Oto McLaren Solus GT.

McLaren Solus GT

Zaprojektowany ze wszystkim, co ma do zaoferowania McLaren, cała wiedza i doświadczenie projektantów McLarena daje gwarancję najwyższego poziomu tego sportowego feelu. Solus GT wciela w życie futurystyczną koncepcję McLarena, która pojawiła się w grze wideo Gran Turismo SPORT. Wyprodukowane zostanie tylko 25 sztuk tego hipersamochodu sportowego. Jednomiejscowy z centralnie zamkniętym kokpitem i baldachimem w stylu samolotu odrzutowego. Prawdziwe spełnienie każdego, kto dorastał na grach wyścigowych i chciał mieć taki samochód.

Od pierwszego szkicu projekt był wolny od kompromisów, przepisów drogowych i wyścigowych. Unikalny monocoque mieści wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra, który osiąga obroty powyżej 10 000 obr./min i produkuje ponad 840 KM. Waży mniej niż 1000 kg i generuje 1200 kg docisku. Jest tak blisko doświadczenia i wrażenia z jazdy samochodem Formuły 1, jak tylko można. Jest to jeden z najszybszych silników w ofercie McLarena, Solus do setki rozkręca się w zaledwie 2,5 sekundy.

McLaren Solus GT

Dane techniczne:

  • Rodzaj: V10
  • Pojemność: 5.2 l
  • Moc: 840 KM
  • Moment: 10 000 obr./min.
  • 0-100 km/h: 2,5 sek.
  • Skrzynia: 7-stopniowa sekwencyjna
  • Napęd: tylny
  • Waga na sucho: 1000 kg

Teraz trochę na temat drugiego ważnego elementu każdego samochodu w grze wyścigowej – wyglądu! Jak już pisałem, McLaren Solus GT to realizacja radykalnego pojazdu koncepcyjnego McLarena, pierwotnie stworzonego dla gry Gran Turismo Sport. Zaprojektowany dosyć unikalny wygląd zewnętrzny jest niezwykle wierny swojej wirtualnej inspiracji, opiera się na sprawdzonych zasadach aerodynamicznych i etosie projektowym McLarena udoskonalonym przez dodatkowe badania CFD i niezliczone testy aerodynamiki w tunelu aerodynamicznym.

 

Najbardziej charakterystycznym elementem pojazdu jest przesuwany daszek nad pojedynczym, centralnym siedzeniem. Koła natomiast są osłonięte aerodynamicznymi poduszkami, do których duży przedni rozdzielacz dostarcza powietrze. Inspirowany sportami motorowymi wlot powietrza nad kokpitem jest integralną częścią konstrukcji, oczywiście dostarcza zimne powietrze do silnika i zapewnia nam wspaniały dźwięk silnika. Klasycznie mamy oczywiście dwuelementowy, stały tylny spojler, który jest kluczem do uzyskania siły docisku, która przekracza całkowitą masę samochodu.

 

W środku jest jeszcze lepiej. Kiedy otwieramy kokpit, dach przesuwa się do przodu po płytkim łuku. Jest to prawdziwie unikatowe doświadczenie, wskakując do kokpitu czujesz się jakbyś wsiadał do odrzutowca. Żeby chyba tylko spotęgować to uczucie, każdy fotel jest dopasowany do właściciela. Również kierownica jest warta wspomnienia, jak widać po zdjęciach jest to coś dosłownie z gry wzięte, nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś wziął tą kierownicę i zrobił z niej kontroler dedykowany do następnej odsłony gry Grand Turismo.

McLaren Solus GT będzie istniał tylko w 25 sztukach, i to mnie trochę smuci.  Ten unikatowy wygląd i osiągi sprawiają, że chciałbym, aby ten samochód był wyznacznikiem przyszłości motoryzacji, żeby więcej samochodów sportowych brało inspiracje z naprawdę wspaniałego Solusa GT.

Autor: Tomasz Neuberg
Zdjęcia:  McLaren Automotive Limited

 

McLaren Solus GT
McLaren Solus GT przód
McLaren Solus GT bok

McLaren Solus GT profil
McLaren Solus GT tył
McLaren Solus GT kokpit

McLaren Solus GT
McLaren Solus GT
McLaren Solus GT kierownica

30 sierpnia 2022 Tomasz Neuberg

Post navigation

Bugatti Mistral Roadster, czyli auto w cenie warszawskiej kawalerki – miesięcznie → ← Koenigsegg CC850 – syn pierwszego mega-samochodu, którego nikt się nie spodziewał

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY