W 1994 roku Christian i jego zespół zainspirowali się Ferrari F40 i McLaren F1, aby stworzyć minimalistyczny, czysty i bezsensowny supersamochód ze szwedzkim akcentem. Christian zrozumiał, że aby o jego samochodach usłyszał cały świat cechy, konstrukcja i osiągi muszą pod wieloma względami być lepsze od aktualnych super-samochodów, inaczej mało, kto by spojrzał na mały start-up ze Szwecji.
Oprócz świetnego podwozia z doskonałym prowadzeniem od samego początku, CC miał unikalny zdejmowany i składany dach Koenigsegg, który był w pełni zintegrowany z kształtem coupe. To było naprawdę wyjątkowe wśród supersamochodów w tym czasie. To było przed F50 i Carrera GT i żaden z tych samochodów nie sprawiał, że samochód wyglądał jak idealne coupe z dachem jak CC, a F50 nie mógł nawet schować dachu w bagażniku.
W tym czasie miska podłogowa podwozia CC była już zrobiona z karbonu, podobnie jak całe nadwozie. Oprócz tej technologii rama przestrzenna była wykonana z rurek chromolibdenowych, sam monocoque był ze stalowej konstrukcji, która później zainspirowała monocoque z pełną karbonową obudową.
CC był również pierwszym Koenigseggiem, który miał unikalny dwuścienny mechanizm uruchamiania drzwi, który okazał się zarówno praktyczny, jak i naprawdę wyjątkowy. Mechanizm, który zdefiniował markę i wyróżnił ją spośród wszystkich innych. Skalowanie kształtu pierwszego prototypu CC z modelu projektowego do prawdziwego samochodu zostało wykonane całkowicie ręcznie, przez Christiana i jego zespół, w pośpiechu – stąd samochód wyglądał nieco szorstko na brzegach z lekko dziwnymi proporcjami. CC służyło im, jako testowy muł, przyciągając uwagę i pokazując obietnicę start-upu, ponieważ jak się okazało CC się świetnie prowadził.
Silnik był standardowym Audi 4.2 V8 z podłączonym do niego mostem pędnym Audi. Ten silnik został wybrany, jako świetne baza dla bardziej dostrojonej wersji przeznaczonej do produkcji. Jednak firmie Koenigsegg nigdy nie udało się zawrzeć umowy na dostawę silników z Audi, więc firma musiała poszukać innych silników przeznaczonych do auta produkcyjnego.
Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: Koenigsegg Automotive AB