3dosetki.pl

3dosetki.pl

Ekscytująca strona super-motoryzacji

3dosetki.pl
  • Aktualności
  • Testy super-samochodów
  • Targi motoryzacyjne
  • Wydarzenia motoryzacyjne
  • Premiery super-samochodów
  • Podróże motoryzacyjne
  • Filmy
  • Informacje – kontakt

Infiniti Project Black S – zadziorny prototyp z technologią z Formuły 1

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem Infiniti Q60 w 2016 roku na targach w Genewie, w pięknym czerwonym malowaniu, to aż mnie zatkało. Infiniti w końcu wypuścił następcę bardzo udanego modelu G37, i to dobrze wyglądającego. Niestety po dłuższym obyciu okazało się, że jednak wygląda za grzecznie, a z zewnątrz przydałoby mu się trochę agresywności. I tak oto rok po debiucie na tych samych targach marka pokazała swój pomysł na Infiniti Q60 w agresywnym wydaniu, pomysł się rozwija i oto jego najnowsza ewolucja, tym razem pokazana na targach w Paryżu.

Infiniti Project Black S - blog motoryzacyjny

Infiniti pokazując ten model chce zilustrować zaangażowanie firmy w rozwój ekscytujących, wysoko wydajnych elektrycznych układów napędowych. Zaczynając od samochodów z silnikami hybrydowymi, by w 2021 przejść płynnie na samochody elektryczne. Project Black S ma łączyć wysoko wydajną technologię hybrydową z silnikiem 3.0 V6 twin-turbo (nasz test) osiągając moc 571 KM. Sam silnik spalinowy osiąga 405 KM. Infiniti Project Black S ma przyśpieszać do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund, stając się najlepiej przyśpieszającym Infiniti w historii marki. Przy projektowaniu „Czarnego S” brali udział ludzie z Renault Sport Formuła One Team.

Premiera Infiniti Project Black S

Infiniti nazywa swoją jednostkę napędową podwójną hybrydą (dual-hybrid), jest to pierwsza tego typu konstrukcja w normalnych samochodach, wprost przeniesiona z Formuły 1. Polega ona na tym, że Projekt Black S wykorzystuje trzy zespoły silnikowe (MGU). Pojedyncza jednostka MGU-K (kinetyczna) pobiera energię kinetyczną z hamowania. Dwie jednostki MGU-H (ciepła), pobierają energię cieplną ze spalin. Energia zebrana podczas hamowania i przyspieszania przez trzy MGU jest przechowywana w wysoko wydajnej 4,4 kWh baterii litowo-jonowej znajdującej się w tylnej komorze. Następnie używana jest do napędzanie turbin w turbosprężarkach (jak w Bugatti) oraz do zwiększania mocy dostarczanej na tylne koła.

Prototyp Infiniti Project Black S - strona motoryzacyjna, aktualności motoryzacyjne

Dodatkowe elementy napędzające dodały 200 kg wagi, jednak w wielu miejscach udało się odciążyć samochód, zastępując je lżejszymi materiałami takimi jak karbon i usuwając tylne fotele (minus 19,5 kg). W konsekwencji obniżono środek ciężkości i poprawiono rozkład mas przód tył do idealnych 50:50, wcześniej wynosił on 58:42. Po tych zabiegach, Black S jest tylko o 24 kg cięższy od wersji bazowej, lecz o ma o 39 lepszy stosunek mocy do masy. Od Infiniti Q60, które testowaliśmy jest lżejszy o 99 kg.

Infiniti Q60 Project Black S

Zmianie uległa też aerodynamika, auto zyskało nowe zderzaki, wloty oraz wielki spojler. Z przodu znajdziemy duży splitter, a z tyłu dyfuzor wspomagany przez małe spojlerki znane z Formuły 1. Całości dopełniają 21 calowe kute felgi z oponami Pirelli P Zero 275/30 R21 z przodu i 295/30 R21 z tyłu, oraz karbonowo-ceramiczne hamulce, które, mimo, że są większe (380mm – przód, 360mm – tył), to ważą łącznie o 16 kg mniej od zwykłej wersji.

Infiniti Project Black S - felgi i hamulce

Dane techniczne

  • Rodzaj: twin-turbo V6 + dual-hybrid
  • Pojemność:3,0 l
  • Moc: 405 KM @ 6400 obr./min. + 166 KM od silników elektrycznych
  • Moment: 470 Nm @  1600-5200 obr./min.
  • 0-100 km/h:<4s.
  • Skrzynia:7 biegowa automatyczna
  • Napęd: AWD
  • Rozkład mas:50% – 50%
  • Stosunek masy do mocy:3,11 kg/KM
  • Waga:1775 kg

Silnik w Infiniti Project Black S

Infiniti brakowało takiego mocnego akcentu również, ze strony  stylistycznej. Niestety przedstawiciele firmy nic nie mówią o dacie wprowadzenia tej odmiany do seryjnej produkcji i wszystko na to wskazuje jakoby miała to być tylko prezentacja możliwości, nie prototyp samochodu, którym będziemy mieli okazję kiedyś pojeździć.

Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: materiały prasowe Infiniti

https://3dosetki.pl/wp-content/uploads/2018/10/Infiniti-Project-Black-S.mp4

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S in a road car. The Q60 Project Black S development prototype represents the maximum level of performance, dynamic capability, effective aerodynamics and intelligent energy management offered by INFINITI.

Prototyp – Infiniti Project Black S ject Black S development prototype represents the maximum level of performance, dynamic capability, effective aerodynamics and intelligent energy management offered by INFINITI.
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

Prototyp – Infiniti Project Black S
Prototyp – Infiniti Project Black S

1 października 2018 Adam Szprot

Post navigation

Porsche 911 Speedster Concept II – współczesna interpretacje pierwszego modelu marki → ← Lamborghini Veneno Coupe – unikat wystawiony na sprzedaż za grube miliony

Szukaj

Marki

Alfa RomeoAlpineAston MartinAudiBentleyBMWBugattiChevroletDe TomasoFerrariFordGordon Murray AutomotiveHennesseyHondaInfinitiKiaKoenigseggLamborghiniLand RoverLexusLotusMaseratiMazdaMcLarenMercedes-BenzPaganiPeugeotPorscheRenaultRimacRolls-RoyceSeatSkodaSSC North AmericaSubaruTatraToyotaVolvoZenvo

Najnowsze wpisy

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

Rolls-Royce Spectre, czyli 120 lat oczekiwania na pierwszy elektryczny model marki

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

McLaren 750S – skrupulatna perfekcja w nowym wydaniu.

Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider

Copyright by AUTHORITY