Bugatti jest marką odrodzoną, która pod skrzydłami VW stała się najbardziej ekstrawagancką spośród marek należących do dużych koncernów. Aktualnie jest to producent najszybszych samochodów na świecie, który powrócił w 2005 z kultowym modelem Veyron, by w 2016 pokazać Chirona. Jak widać Bugatti nie chce poprzestać na oferowaniu jednego niszowego modelu i całkiem niedawno wypuściła zapowiedź nowego auta, jeszcze bardziej limitowanego, tylko do 40 sztuk nazwanego Divo.
Nowy model Bugatti nosi nazwę po Albercie Divo – francuskim kierowcy wyścigowemu, który wygrał dwa razy dla firmy sławny wyścig Targa Fiorio. Chiron i Veyron to były piekielnie szybie maszyny, którymi można było poruszać się na co dzień. Obydwa były szybkie dzięki niesamowitej technice i bardzo mocnemu silnikowi, niestety były również ciężkie i głównie przeznaczone do bicia rekordów prędkości na wprost, co wykluczało je z naprawdę szybkiego wchodzenia w zakręty. Divo nie jest już tylko autem, które jest wyważone między wysokimi osiągami i luksusowym komfortem. W Divo wszystko przechyla się w stronę zwinności i szybkim pokonywaniu zakrętów.
Bugatti Divo jest lżejsze o 35kg, zwinniejsze, generuje większą siłę docisku o 90kg od Chirona. Łącznie Divo potrafi wygenerować 456 kg dodatkowego nacisku oraz potrafi wytworzyć przyśpieszenie sięgające 1,6 g. Dodatkowo inżynierowie poprawili ustawienia zawieszenia i układu sterowniczego tworząc je jeszcze bardziej nastawione na bezpośrednie reakcje i sportową jazdę. Jednak zmiany wprowadzone w Divo poprawiające jazdę na torze wymusiły ograniczenie prędkości maksymalnej do 380km/h.
Dane techniczne:
- Rodzaj: benzynowy quadturbo W16
- Pojemność: 8l.
- Moc: 1500 KM @ 6700 obr./min.
- Moment: 1600 Nm @ 2000 – 6000 obr./min.
- Prędkość maksymalna: 380 km/h
- 0-100 km/h: 2,5 s.
- 0-200 km/h: 6,5 s.
- 0-300 km/h: 13,6s.
- Skrzynia: 7 biegowa dwusprzęgłowa
- Napęd: AWD
- Waga: 1960 kg
Jak widać Divo mocno różni się z zewnątrz względem Chirona. Z przodu mamy dodatkowe wloty chłodzące hamulce, inne światła, kształt maski, zderzak. Z tyłu widzimy światła 3D, składające się z 44 elementów. Dodatkowo auto otrzymało bardzo agresywny zderzak z większymi dyfuzorami i spojler, który nie chowa się w karoserii i zmienia kąt natarcia w zależności od wybranego trybu jazdy. Natomiast z boku rzucają się w oczy dodatkowe elementy aerodynamiczne. Wnętrze jest bardziej sportowe z nowymi kubełkowymi fotelami lepiej trzymającymi na zakrętach. Zmiany wyglądu przyczyniły się nie tylko do polepszenia aerodynamiki lecz również chłodzenia zespołu napędowego.
Cena Bugatti Divo ustalona został na 5 milionów Euro nie licząc podatków. Wcześniej samochód został zaprezentowany małej grupie wyselekcjonowanych klientów, którzy od razu kupili wszystkie sztuki. Auto wygląda kosmicznie i już dziś wiadomo, że będzie legendą, a cena gdyby ktoś się zdecydował sprzedać śmiało przekroczy tą, jaką zapłacił.
Autor: Adam Szprot
Zdjęcia: materiały prasowe Bugatti
Zapraszamy do dyskusji na Turbo Rebels lub do pozostawienia komentarza na dole